Hvis du har en virksomhed, har du sikkert også en hjemmeside. Det er vigtigt at have en hjemmeside, hvor potentielle kunder og andre interesserede kan se din virksomheds produkter og ydelser og blive inspireret til at købe.

Men vidste du godt, at det tekstlige indhold på hjemmesiden har kæmpestor betydning for, hvor mange besøgende du får på din hjemmeside?

Ja, det tekstlige indhold er nemlig ikke kun godt i forhold til at give en god kundeoplevelse. Det hjælper også til at drive kunder til butikken, så at sige.

Og hvordan så det? Jo, det er på grund af SEO.

Sådan fungerer SEO

SEO er en forkortelse for search engine optimization, og det kan på dansk oversættes til ordet søgemaskineoptimering. Kort sagt betyder det at man kan optimere indholdet på sin hjemmeside på en måde, hvor hjemmesiden bliver opfattet favorabelt af søgemaskiner. Og den søgemaskine der oftest er tale om i denne sammenhæng er Google.

Google har nemlig en række af præferencer for hjemmesider. Eller kriterier om man vil. Jo flere af disse kriterier som er opfyldt, desto bedre en placering får man på listen over søgeresultaterne, når folk søger på et bestemt nøgleord.

Og disse kriterier er tæt knyttet til både det tekstlige og billedlige indhold på hjemmesiden. Så sørger man for, at hjemmesidens indhold tilrettelægges sådan, at Google synes om det, er der altså mulighed for at man kan ligge højt oppe på listen over søgeresultater.

Men hvorfor er det relevant? Jo, sagen er den at vi mennesker er dovne, så vi vil næsten altid bare vælge et af de første links blandt søgeresultaterne. Dermed betyder en højere placering på listen, at du vil få flere besøgende gæster, som så kan konverteres til at blive købende kunder. Smart, ikke?

Så se at få hyret en SEO-tekstforfatter, der kan hjælpe dig og din virksomhed på vej mod succes!