Det kan være svært at gøre sig bemærket med ens nye firma.

Man har måske gået længe og overvejet, hvordan ens firma skulle fremstå.

Lavet logoer, en maskot, lavet en visuel identitet, satser pengene i ens eget hus, ansat medarbejdere til ens firma – som i dette eksempel skal arbejde med at lægge nyt tag.

Og så bliver det pludselig alvor, når man ved, at nu skal dørene åbnes op, for man har holdt reception, hjemmesiden fungerer, og ens “webshop” kører også efter hensigtet, mens man venter på at telefonen ringer og mailsene tikker ind med de mange ordrer.

Startfasen var da også god, for man havde planlagt det godt med sæsonen, så der kunne blive langt en del nye tage, men du ved også, at når venner og familie har været forbi og bestilt noget arbejde i sit firma, så er nyhedsværdien også ved at då lidt hen.

Hvordan skal du holde kunderne – og de potentielle af slagsen – ved ilden?

Der er flere ting, man kan gøre, hvor man blandt andet kan være aktuel på de sociale medier, så man kan vise, hvad man laver og viser lidt optagelser “bag kulissen”, så man skaber et personligt forhold til ens følgere.

Men en ting, der umiddelbart kan virke lidt umoderne, men stadig faktisk er in, og som flere firmaer lægger mange og lange strategier til, hvordan de skal fange kunderne ind, er ved at udsende nyhedsbreve.

Det er nemlig efterhånden den eneste tilladte måde at opsøge kunderne på, hvor man ikke møder dem på gladeplan eller håber, de ser ens annoncer: med nyhedsbreve kan man oplyse kunderne om, hvad der sker.

I dette nyhedsbrev kan man så lave eksklusive rabattilbud eller andet, så kunderne vælger at abonnere på ens nyhedsbrev.

Husk dog på, at de skal udsendes ikke for tit, men ellers alt for få gange, så kunderne glemmer dig.